måndag, juni 11, 2007

understatement3/uppdaterad

Det gnagas en del om dessa jordgubbar som har mognat för tidigt, då får jag väl gnaga lite också. Vill ju inte vara utanför. (vem vill det?)
I bladet läser jag med förvåning att odlare förfasar sig över den tidiga säsongen? "Det hade varit bättre om gubbarna kommit två veckor senare"? Jaha, bättre än vad då ? Säger som vinden brukar göra...."jag bara blåser, när fan jag vill.." Liksom jordgubbarna mognar precis när det behagar dom och jag tänker njuta av dom så länge det finns! Inte bryr jag mig om när dom finns. Bara att dom finns! Tänker ta vägarna förbi min älskade väninnas place i morgon efter jobb, bjuda på lite gubbar och tigga mig till lite iskall Citronvodka i röda kaffemuggar samt sladdra lite. Behöver det efter så mycket springande på jobb. Det här var för ovanlighetens skull ett lite väl seriöst inlägg? Kanske jag skulle ha väntat två veckor?

Hittade den här strippen hos He (Rollx) och den lånade jag. Hoppas jag inte får på tafsen nu. Men den var ju helt rätt!


Så ringde kusin Monica (som även är tankeläsare) mitt i skrivandet och beordrade mig att genast återgå till att skriva om mig själv i tredje person. Men she lydde inte! Vet ni hur det känns? Att ha en sån kusin?

Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

hänkan sa...

Nattsuddaren på g! Nej jag vet inte hur det känns att ha en sån kusin ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Man kan ju skapa sig ett problem om man inte hade något innan. Så... innovativt!!!;-)

stella sweden sa...

Henkan>>>
Hej nattsuddare! Du kan väl adoptera en sådan kusin så få du känna på hur det känns :)

MissUD>>>
Ja, dom (tidningarna) älskar problem!
Lever på det! Salute!

Anonym sa...

Vet du, jag struntar i om det är svenska jordgubbar eller inte bara de inte kostar miljoner. Jag har ju ändå socker på dem så det märks inte så sor skillnad ....

stella sweden sa...

Haha!
Jag brukar doppa mina i vin. ;)
KRAM på FÖDELSEDAGEN!

hänkan sa...

Länken till Rollx funkar inte tyvärr!
Det var en rolig stripp!

stella sweden sa...

Jobbar på den.....som fan!

Evalinn sa...

Det är ju alldeles ypperligt att gubbarna blir mogna lite tidigare, nu när vi börjat fira Nationaldag och inte nöjer oss med jordgubbar till Midsommar - vi vill ha dem redan 6 juni. Tänk så bra ordnat allt är här i världen!

stella sweden sa...

Javisst! Tänk så bra det blivit! Och folk bara klagar. Vad tänker dom med?

(Om man nu ska skoja med vädret och ozonskiktet, klmatförändringar etc...men vi tar oss friheten här att ändå göra det, "man" kan inte vara så allvarlig hela tiden)