tisdag, juni 05, 2007

understatment2


Tänkte prova något nytt, tänkte skriva i jagform.
Jag satt idag och märkte att det blivit sommar, allt är grönt, grönt så ögonen nästan inte kan se rött längre. Turister har invaderat stan i skockar. På utesreveringarna sitter rödbrända människor som halvstekta grisar i bara linnen och smuttar på Campari. Ljuv musik hörs från överrallt när jag sakta vandrar genom stan (fi sakran så tråkigt och mossigt det låter, men jag fortsätter ändå).Väl hemma sätter jag mig på terassen med ett glas mousserande rosa vin, Tandarra Rosé, Savignon Cabernet, röker en cigarett instoppad i ett silvermunstycke, slänger lite med håret,vickar på tårna, morrar förnöjt och tänker, ja, det här är livet!
Vet ni hur det känns?
Att vara en liten spillra av universum, en del i alltet?
STORT!

Haha! och så ligger det jävla ComHem nere så jag kan inte publicera något! Men OM ni råkar få syn på det här så harCH lyckats igen. På tal om CH så hittade jag äntligen ett hembiträde på nätet, but she said....
-jobba utan lön, nej hellre går jag i säng med Mona Sahlin!

Andra bloggar om: , , , , ,

12 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag skulle gärna ha haft den känslan, men min balkong har sol från morgon till kväll, så istället skulle jag ha fått uppleva känslan av att bli levande stekt.

stella sweden sa...

Som alla turister då? Men du FÅR den av mig! Jag skänker den!

stationsvakt@gmail.com sa...

Tack. Det var snällt.

Anonym sa...

Jag hängde inte riktigt med i det förra inlägget jag heller som dentatuerademamman sa, läste bara! Här är det snabba vändningar! Från HON till JAG?
Hur vågar du? Lämna ut dig så?
Dricka vin på terassen?
/Hemliga Henkan

stella sweden sa...

Nej det var inte många som begrep något? Eller?
Och när ska du få ordning på din blogg då?
Såg att du har "okommenterade kommentarer" där, från Puman, en skitsnygg kvinna...:)

stella sweden sa...

Johnny>>>>
Snällt? Jag ger bort min värld och du säger det var snällt!....Snygg kostym du har ;)

Anonym sa...

Hej där, bra att du skriver i jag form så jag fattar lite bättre :) Jag är en sån där som fick 5 i svenska men som är skit kass på grammatik. Jag såg att du skrivit om särskrivningar hos mig, jag är helt kass på sånt och gissar bara när jag gör rätt. Min syrra som är svenska lärare brukar klaga genom sms på min stavning och just särskrivningarna. men vad fasen, ska jag tänka på allt sånt så blir ju inget som jag vill utan mera jobbigt

stella sweden sa...

Haha...Tushe! Hur fan det nu stavas?
Sär skrivningar...skit kass!
Sa ju jag älskar just sär skrivningar! Ta det inte jobb igt!
Ta det under bart!
Puss!

stationsvakt@gmail.com sa...

Att ge bort sin värld är ju snällt.

stella sweden sa...

jofan så snällt!

Puman sa...

Jag tycker om dig både som "she" och nu som "jag".
Alltså nu är jag lite bakis, hjärnan fungerar inte men men jag kan inte låta bli dig! :)

"Att vara en liten spillra av universum är som en piss i Nilen"

Ahhh jag är seg idag! :)

stella sweden sa...

"Man" tackar!
She said...
Jag är också bakis idag så du är i gott sällskap, not alone.
Har jobbat HELA dan, jobbar fortfarande o ska på fest ikväll igen!
Herregud hur ska "hon" orka?

Men det blir en kik in på din blogg sent, få se om du översatt dom italienska orden?
Hoppas jag inte svor det vore ju fan i så fall!
:-)