onsdag, juni 06, 2007

she18

puttarbil

Hon var ute och kollade bilen som står på gården i Tjottahajti. Den hade möglat. Batteriet var dött. Däcken nästan helt utan syre. Den såg ut som att den hade liksom blivit ett med marken. Växt fast med rötter och allt. Det finns nog bara en sak att göra. Spränga fanskapet! Putta ut den i ett stenbrott, ladda några dynamitgubbar, dra en stubintråd och tända på. Springa vackert som dom gör i Kill Bill och urtjusigt glida ner bak närmaste buske eller sten och sedan vänta på smällen. Lyssna på "bang bang they shoot my baby down". Äta en pappkartong med jordgubbar och be någon att hissa flaggan! Hon är ju kvinna! Otroooligt!
Vet ni hur det skulle kännas?


Dagens namnsdagsbarn är:
Gustav-Gösta (fint)
Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

hänkan sa...

Jo jag vet hur det känns med bilar som möglar, men tyvärr inte hur det känns att vara kvinna...otroligt:)

Paul Champagne sa...

Thanks for stopping by my blog ... come by anytime

Rollx sa...

Ingen sommarbil ?. :(

stella sweden sa...

Henkan>>>
Det känns otroligt!

Paul>>>
Your Welcome!

Rollx>>>Det ordnar sig nog, ger mig inte! Det finns fler "hörn att kika bakom". :)

Evalinn>>>
Kort o koncist! Men det ordet innehöll ALLT. En sten föll från mitt bröst...suck...

Anonym sa...

Otur hörru att man fick 4000 spänn för skrotbilar bar under helgen som var. För det låter som en riktig skrotis der där. Har du återgått till berättande i tredje person igen :)

stella sweden sa...

Har hon återgått till berättande i tredje person igen?
Men va fan! Det har hon!

Jo, JAG tänkte på det när jag såg bilen att man kanske skulle ha vart ute o kikat lite tidigare på den...
Bah!
Jag hade fått en skitfin moped för 4000!
:)

Puman sa...

"Kvinnor är inte direkt inblandade i trafikolyckor lika ofta som män, men de är katalysatorer till många"

Sagt av en arg manlig förare! :)

Min kära bloggvän - jag är trött men hälsar på dig imorgon.

stella sweden sa...

Beror på hur de ser ut..kvinnorna alltså..

Du hälsade på mig idag, ändå, trots att du är trött!

Gå o lägg dig!
Kära, kära bloggvän :)