måndag, november 03, 2008

apropos frost kärlek flytt skridskor o modem

Så nu sitter hon här i den egna nyrenoverade lägenheten Stellas Place med balkongdörrn på vid gavel o lyssnar till det underbara ljudet av människor och bilar som passerar förbi o she kan seeee låååångt härifrån soffan där honn sitter som i dens film jag älskade för länge sedan med James Stewart o Grace Kelly (the lovley couple) O allt är så nära men ändå så långt bort för livet hens har blivit närvarande på ett sätt honn inte trodde eftersom kartonger står staplade o sängen på kant likt bokhyllorna som gapar tomma o honn hittar inget men int gör she sig någon brådska för nu är honnen på plats o tänker sig att njuuta av den här magiskt frostiga kvällen för imorrn ska mannen O jag åter göra ett nytt försök med hans stackars bokhylla som fortfarande ligger i bitar på golvet o som faktiskt blääängt surt på oss hela dan när vi swischat förbi den så det som brådskar nu är endast att få ordning på kungadottirbädden, men först litt billigt men gott rött vin (som pinglan sa) man kan inte få ihop nåt utan att dricka vin fööööre O jag veeet att det är måndag men I don´nt care really för det är jag vääärd O det var lätt som en plätt att fixa nätverket (fast jag bad mannen) men veeet att jag kunde ha gjort det själv ifall jag orkat O this I kvow for sure!

Psst...hittade ni nått komma eller punkt? Andades jag? O varför la nettet av när mannen åkt O varför fixade jag det själv efter ett pars timmar mordhot o lust att stampa sönder modemet med mina bara tassar?

Andra bloggar om:

18 kommentarer:

Peace in mind sa...

Såklart hade du fixat nätverket själv...hade jag också gjort alldeles själv om jag bara ooorkat (hm).

Men du anar inte så sugen jag blir på att få en bild av kungadottirbädden, så jag säger pliiis, söta lilla stjärnan:)

stella sweden sa...

Jo såklart jag fick fixa det själv för efter mannen åkt så la nätet AV...men nu funkar det igen efter nåra jävla svordomar, gråt o skrik o omkopplingar! Suck! Com Hem...gå bort!!!
Bädden blir inte klar förrns i nästa vecka! Jag har bara börjat!
Puss snäckelisnäckan!

stella sweden sa...

Pim...ibland är vi bara laaata o de förtjänar vi som är kvinnor!

Maria sa...

Välkommen hem!

stella sweden sa...

Jatack MariaMarräng!

Miss Upsey Daisy sa...

Kissekatterna ligger mig varmt och hjärtat.. De flyttar väl med hoppas jag?

Fru Tattoo sa...

Hm. jag hängde inte riktigt med, håller du på och flyttar eller slänger du bara omkring och krossar bokhyllor för att få en ursäkt till att dricka vin en måndag? :)

stella sweden sa...

MissUD...det blir delad vårdnad om de små söta svinpälsarna, o det kommer att funka jättebra!

Jo FruT kvinna får ordna det för sig o ta de tillfällen som kommer!
Jag flyttar o du får väl scrolla litt!
;)

Cliff Hanger sa...

Kändes nästan som att läsa nåt av Uffe Lundell, han är också väldigt sparsam med punkter.

Anonym sa...

Måndag eller tisdag ....spelar ingen roll! Bokhyllemontering kräver ett glas rödvin. Minst!

stella sweden sa...

Cliff...jag tarèt som en komplimang såklart o tackar, så skriker jag ut ett GRATTIS igen för alla som inte veeet men karln har gått o GIFT sig!!!!

Prudie...all slags montering krääver det, men det hjälpte inte...ändå!!!

Anonym sa...

kom av mig, detta skulle jag säga nyss; att din lägenhet är säkert jättefin coh den ligger nog bra oxå...fast du skrev ju inte att du 'hör havet'....jag kommer ihåg när jag flyttade in här(7mån sedan)allt var sååå fint...ok, det är ok nu med :)

stella sweden sa...

Pinglan..om jag vill vara vaken långt in på natten när alla bilar gått o lagt sig så kan jag höööra havet!
O så gott att du trivs...

Drottning M sa...

vilken sida var det du brukar besöka för bilder? den bilden som jag hade i mitt inlägg hittade jag av en slump men jag har hittat liknande bilder på heartlessbitches.com och en annan sida som heter allposters.com, om jag inte minns fel.

min favorit är happy bunny för han är söt och riktigt elak!


jättekraaaaaaaaaaaaaaaaam till dig från mig!!!

stella sweden sa...

Dronningen, hääär hittar du litt gosaker...kraaaaam du!

http://www.thehappywomanstore.com/search.php

Stina sa...

Och faktiskt är det just på måndagar man behöver ta en slurk rött som allra mest. Balkongdörren på glänt och höra gatans brus?? Jag är SÅ avundsjuk. Vill också HA balkong.

stella sweden sa...

Stina lilla om du kommer hiiit så delar jag gärna med mig av båd balkong o rött!

stellasweden sa...

u snart om två veckor så lämnar jag stellas place för ett än större med vidunderlig havsutsikt u solnedgång på galgberget i visby men ändå nära hela innerstan med dens väsen på somrarna o året runt klockspel från domkyrkan jååå det blir så bra med nye mannen...