söndag, november 23, 2008

frankley my dear!

Åhhh Folke Trytte...
De är sååå tyst
jag är så oviss
om de stannat kvar
inte ett enda litet fniss
från garderober hööörs
kanske de mig bedraaar
VE VE VE jag stööörs
att mina älskade rabbisaaar
möjligen bildat en fiedekommiss
ett diss kanske hittar de int till, numer miss stellas plejs???
Well Stella...frankley my dear
de liknar jö kattpiss
vicken jättemiss
ja berööörs
men tääänk citronmeliss
som i garderober strööörs
DÅ möjligen återinfööörs
dina rabbisar miss!

Andra bloggar om:

13 kommentarer:

LordParzifal sa...

Allt under det röda well Frankley my dear hörde jag dogge doggelito rappa fram, ny latin kings låt måhända.

<<< den lilla guld johnblund hade jag som barn nu undanstoppad i en vrå någonstans i nån garderob kanske den framme skulle få stå i bokyllan den blå errr vinbärsröda.
(rimmade det med)
Darkly my frank, I damn if I do don't...give a damn frankley my dear, var svaret de klippte bort i slutet av filmen när han frågade om hon gillade hans mörka hårfärg och nya snaggade klippning,
därmed blev bara hans klassiska fras kvar......*just kidding*

Be well,
LPWJ

Peace in mind sa...

de små rabbisarna älskar ju citronmelissen, det som blivit över från efterrättsdekoren. Ge dem vad de kräver!!!

stella sweden sa...

Parzifa...ja lyssnar aldrig på rapp duuu, eller undviker de helst...så du menar att Dogge har snott de SJU sista raderna jag satt uppe sent inatta o präntade?

Pimmpimm...de får ALLT..jag avstår bara de kommer hit igen o övar på dooooojulööövmeeebejbiii!

Matilda sa...

Går inte rabbisarna i vinteride? Trodde bara det var harar som skuttade på vintern... Eller så har jag bara en förvrängd bild av naturen, jag bor ju trots allt i staaaaaaaaaan...

Maria sa...

Det har varit obehagligt tyst gällande Canastaklubben också... de kanske är på vinterkollo tillsammans??? Eller så har de i samlad trupp besökt vdn för posten och tvingat upp ögonen på honom så han till slut avsade sig sin otroligt löjliga lön för mödan!!!

stella sweden sa...

Matilda...joda vissa gör de men mina håller igång åre runt...tänker strunt...we don´t give a damm!

;)


MMMMarräng...troligen var de o grillade hann med rappakalja?

(undras om fikatanten har ett hemligt recept påre?)

Fru Tattoo sa...

Hjälp jag har drabbats av uppskjutarsjukan!!!!
Just nu borde jag jobba med min C uppsats, men i stället sitter jag här och läser andras bloggar och tiden tickar i väg...
Det är så att jag gruvar mig för att sätta igång med att bearbeta intervjuerna som jag gjort. Jag vet inte hur jag ska göra! Jag har trillat ur det vetenskapliga tänket. Jag lovar att bara läsa vetenskapliga böcker och bara jobba med uppsatsen under resten av veckan.
HUR kul låter det?
DEt är inte så konstigt att jag skjuter upp själva börjandet.

stella sweden sa...

fru tatto, det går en vådlig smitta härikring runt i universe o du har drabbats! Boten heter BÖRJA! ;)
Lycka till!

(men de låter inge vidare kul nej)

Anonym sa...

Det stör mig lite att jag kommer att missa Dr Hause ikväll... nåja, kanske överlverer jag.

stella sweden sa...

pc...de har ju precis börjat!

Fikatanten sa...

Självklart har jag ett recept på grillad rappakalja! Jag ska ta mig en titt i min receptsamling och lägga ut receptet på bloggen lagom till första advent tror jag bestämt!

Fikatanten sa...

Förresten, känner du både bananen och biffen? (CJG och JÖS!)

stella sweden sa...

Fikatanten...ser ju framemot receptet ju för mina kokko-konster ska vi inte prata om alls så jag sätter min tilltro till att du förser mig med smarrigt smaskiga recept! O joooda visst känner ja dom! Den ena är min farbros farfars kusin o den andra min fasters systers barnbarns svåger!

De brukar sända små söta biffar i banankartonger till mig!