onsdag, november 19, 2008

bite me!

- idag efter jobb så tog jag upp den tappade meditationen igen o jag blev såååå lugn o då kan man väl begääära att jag även skulle va så fokuserad att jag inte glömde bort att jag hällt olivolja i stekpannan o satt den på heta spisen? O dettta hände efter att jag duschat tvättat fnurrhåret samt rotat fram reeeena kläder så jag doftade som en nykläckt häääpnad nyponros... men efter att lägenheten fyllts av överhettad olivoljeos så blev det till att göra om hela proceduren...
- en förklaring KAN vara att jag bott med en kock som lagade ALL mat eftersom jag vart bannlyst då jag pepprade fööör mycket (vilket egentligen var ett litet trick jag körde med för att slippa laga mat) så jag har alltid satt mig bekvämt i soffan o sysslat litt när det börjades på med maten...så även denna bedårande alldeles hänförande kväll....

Eller vad tror ni o veeet ni hur det kändes?

Andra bloggar om: ,


21 kommentarer:

Maria sa...

Själv kom jag till jobbet imorse... och började gråta... det är november nu... november... och jag skulle verklgen behöva ha en kock hemma!!!

stella sweden sa...

Maria järrtatt...snart är de december o då får du - "spaaar dina tååårar blott för miiin skull""...eller hur fan den nu gick?

O det är många som gråter nu i november du är inte ensam...hur KOM du till jobbe smulan...kröp du igen?

Peace in mind sa...

Hade du tappat meditationen? Du jag har inte pillat med min eller yogan på evigheter. Men jag har ljugit för il profesore och sagt till honom, att ja jo jag har stooor nytta av allt du lärt mig. Och jag tänker att en dag, men dagarna är så jäkla korta nu och det är ju bara ljust i några futtiga timmar. Då har jag ingen lust att sätta mig på en knölig meditaionskudde...

Kram , och tur att det inte gick värre när lilla stjärnan skulle laga mat.

Maria: Och så tusen kramar till Marängen ovan, jag vill torka tårarna och låta dig gosa med de stora örona på den lilla taxen.

stella sweden sa...

Pimmpimm...jooo...upptäckte att den vart borta så jag letade o hittade den i en påse från RUSTA! Jag fick duscha igen o byta kläder...o ljug int för din illproffesore...gör nu din jåga! O så torkar vi gemensamt tårarna på marrängen o skickar en liten limpa till henn!

Din lilla limpa?

LordParzifal sa...

Jag ska försöööka att inte låta som stella bella (betyder vacker) när jagsägerattjagska försöööka att inte va rolig över att damerna "behöver kock"
Men det var en himskans fin bild bredvid min länk idag, tack för den televerk...bloggerverket!

Med all välmenan

Be well,
LPWJ

Maria sa...

Nä, jag stapplade lite lagom struttande... inte så bra mojo för tillfället alltså!

PiM: Åååhhh, taxvalpsöronen skulle vara helt tuffsiga och till slut helt pälslösa om jag fick tövla på dem!

Maria sa...

PiM... och tack för kramen!!! (glömde jag igen)

stella sweden sa...

Du får gärna glädja dig över att åtminstone två av de tre soulsistrarna i nuläget minnsann behöver skulle vilja ha en kock! De bjuuder vi så gärna på!

Hääär o där o där sprider vi båd glädje o sorg..där borta o hemma hos soulsistrarna flödar kärrleken till allt som lever...

O jag kan viska till dig att gärna kika in hos de andra "damerna"..men säg inget att jag sagt!

stella sweden sa...

O så kom marrängen imellan!
Men järrtat de finns ju sånna där rollatorer...för häromdan krööp du o jag blir gråtfärdig av tanken på dig kryyypandes till jobb!

stella sweden sa...

De förra var till LordParzival!

Peace in mind sa...

...men vänta...jag vill också ha en kock ju, mannen i stan långt borta och det är så trist att laga mat. Den blir inte god när jag gör den...

stella sweden sa...

Men Pimmpimm..jag visste inte...då är vi TRE då...tro hopp o kärrlek!

Baronessan sa...

Hur gör alla som hittar karlar som lagar mat? Min gör det ibland - under pistolhot...

stella sweden sa...

Hahaa..ren tur kanske...int vet jag...men som du läste så behövdes inget pistolhot DÅ! De var bara o peppra litt för mycket...

Anonym sa...

Inte ens en pistol skulle få mig till spisen - möjligen hunger!

Men nu har jag tur - min kära A lagar utmärkt mat. Tänk, igår... rotmos (riktig hemgjord) o fäsklägg!

PS. Min A hittade jag i Småland.

PSS. Tycker att det dräller av karlar som lagar mat. Nästan så jag får dåligt samvete - MEN, så får jag se den där Per Morberg laga mat i TV och blir av med både det dåliga samvetet och matlusten!

stella sweden sa...

Gubben....preciiiis..det är hungern som piskar mig O grattis till din kära A som lagar hemgjooord rotmooos med fläsklägg åhhh..då fixar hon rådjurssadel med gräddig sås o smörstekta kantareller o vinbärsgelé o små sötiga cupcakes med röda körsbär på toppen av den rosa glacyren också antar jag...lyckliga dig!!!

(Perran skulle inte platsa i mitt kök så som han slaskar o smaskar..näää...)

Anonym sa...

Och jag som strax tänkte bege mig ut i köket och steka kyckling - jag tror jag sätter mig i soffan och väntar på maken istället, annars kan ju vad som helst hända :-)

Fru Tattoo sa...

Härligt hörru du och lyxigt att bo med en kock! Men i brist på såna så kan man göra som jag gör: Laga en massa mat på söndagen och frysa in. Frysmaten har räckt i två veckor nu och det är bra mat som ex. lasange, chiliconcarne, korvstroganoff...
Kolla jag är på nätet i dag! Det var länge sen, det har varit så mycket pluggande och LITE tid. För att ge exempel på hur lite tid jag har haft så kan jag nämna att jag fortfarande inte har hunnit att sätta in mina örhängen som jag tog ut för två veckor sen. men i kväll ska örhängena i !!!
Det var kul, som alltid, att kolla in din blogg!

Lotta sa...

Well det skulle banne mej behövas en kock hit hem till min foajé... det blir annars mest blodpudding ... passar sig inte riktigt invid guldfransarna...

stella sweden sa...

Prudie vännen lilla...sätt dig bekvämt tillbakalutad i soffan vippa lite med tårna o VÄNTA på maten!
;)

Dearest Tattooo! Haru int satt i örhängena? Jeezuuus...observera att jag VAR gift med en kock...numer bor jag UTAN kock i mitt alldeles egna stellasplace...o jag niiiger djupt o tackar för mattipsgrejerna för deee behövs om jag inte ska försvinna!

(ska kika lovar o svär...FAN! Så nu har jag svure)

Lotta, blooodpudding! Det har jag glömt o det är ju lätt o fixa o tack för de tipse!

(du kan få numret till min fd kock?)

;)

stella sweden sa...

...men jag måste ju fråga hann först såklart!