fredag, juni 13, 2008

ursäkta


men jag måste få klaga lite...
Igår var en helvittes dag minsann...
Kattakräken ååååt på mig under natten
vilket gjorde att jag inte fick sova tillräckligt
(så nu är de utslänga från kungadotiirbädden)
När jag skulle bussa mig till jobb
så hittar jag inte nycklaran att lååååsa med
efter tio minuters letande inser jag att jag har missat bussen
what to dooooo?
ringer en kollega
ber honom hämta mannens nycklar
som befinner sig en halvmil bort
och komma hit med dom
till mig
så att jag kan lååååsa
och kööööra mig till jobb
vilket är tvåååå mil...
what a kind man..yeaaaa!
när jag ska rasta upptäcker jag
att jag glömt unikaboxen hemma...
så det blir macka från cafeterian
efter jobb ska mannen hämta mig
sitter och väntar o väntar...
bestämmer mig för att
motionera mig lite
så jag gåååår i tjugo minuter
mot hemmet
sen ringer jag o undrar var fan han ääääär
jag är snart däääär svarar han...
då har jag redan fått skavsår
eftersom jag hade nyyyya skor
och till råga på allt
så hade jag trampat ihjäl en myyyyra!

Andra bloggar om:

16 kommentarer:

Maria sa...

Sådan passande kulööör på läppstifet... så lääämpligt till de grrröna ögonen också...

Miss Upsey Daisy sa...

Sådana där dagar när de kommer i flock vill man ju bara tacka för sig och låsa dörren för att gå och lägga sig igen...

stella sweden sa...

Ja visst var han väl söt Maria...sååå lik dig!

Missupsey...ja vad säger kvinna? Kanske att jag firade fredagen den trettonde igår? Jag har dålig koll på dagarna nu för tiin...

stella sweden sa...

Men kollegan som fixade nycklar o körde mig...åhhhh...vilken klippa!

stella sweden sa...

Honom kan kvinna lite på true sick and sinn! Joda!

Peace in mind sa...

Jag känner friska fläktar här...trots att jag ligger lite lågt själv just nu...Tack!

stella sweden sa...

Hej annafunderar...här kan va total stiltje ibland för jag hinner inte så mycket som jag vill, men jag förstår nog va du menar! Tack själv!

Anonym sa...

Vad hade du i unikaboxen?

/Patrik

Miss Upsey Daisy sa...

Sådana där myror... finns de någonannanstans än på ön?

stella sweden sa...

Patrik...det är verkligen en intressant fråga...jag vet inte...men det rör på sig...myror kanske?

Missupsey....nej bara i photoshop!

Maria sa...

Ja faktiskt... jag känner igen mig!

stella sweden sa...

Maria...ja, o du tog det väl som en komplimang...för det var menat så vett du!

Maria sa...

Jag vänder allt till en komplimang, även om det inte var meningen från början...

Maria sa...

... det här tog jag som en solklar komplimang utan att vrida och vända!

Anonym sa...

Vilken härlig kollega du har!! En som du säkert alltid kan lita på? Men när en dag börjar gå snett så vet man ju att det bara fortsätter...det slutar inte med att du inte får sovit ordentligt!! Hatar sånna dagar!!

stella sweden sa...

maria...a winner takes all as a komplimang!


nuelleraldrig...sånna dagar kan ju ändå bli bra dagar!