tisdag, juni 24, 2008

nonono


allra käraste arbetskamrat
kollega o yrkessyster
som har den
värsta kollen
honnen som fixar o trixar
systematiserar o planerar
grupperar
sorterar o gör i
ordning allt
honnen den ljuvliga
som ibland säger
jag har sånn respekt
för dig o jag ser skrattet
glädjeyttringen i
ögonbänket

jag klarar inte det här
jobbet, sysslan, knoget, kneget,
mödan, slitet o stöket
utan dig
att
bli lämnad soloqvist
allena som en solitär
enskild och övergiven med
allt ansvar
NONONO
jag vill
inte att du
slutar
HÖR DU DET!
du har vart en klippeliklippa
med dig har jag
kunnat slappna
av
vetat att du fix de som ska
fix
nu står jag
snart här allena och
järrtatt det
GRÅTER
love you baby

Andra bloggar om: , , ,



6 kommentarer:

Anonym sa...

ska hon sluta? hhmmm icke bra.....

stella sweden sa...

nuelleraldrig,

- nej precis!

- men för honnen blir det nog bra, o jag får ju tänka lite på henne också, inte vara så självisk!

Anonym sa...

Vad tråkigt att din klippa lämnar dig men du är hård som sten och fixar och trixar vidare...
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Ali

stella sweden sa...

alibengali...jag kan även vara som den allra mjuuuukaste silllke...
någonsinn...någonsinn...

Anonym sa...

Förstår att det känns hårt!
:(

/Patrik

stella sweden sa...

Var inte ledsen för min skull Patrik...det är jag så de räcker...men tack för medömkan!