söndag, mars 23, 2008

jupiters blooood


Det är inte endast honnen som blivit ny..nej, det verkar vara något väldigt smittsamt...inget är som förr! Nonono! Inget blir någonsin som det varit! I påskhelgen kände jag ett otroligt suuug efter Sangiovese...skit samma vilken sort...jag har hållt mig till vitt blask nu i flera år men så kom minnena från en Ialienresa...o där flödade just Sangiovesen! Det röda guldet! Åhhh...så gott!

Jag har konverterat! Jag dricker numer Jupiters blod!

(Wikpledia säger att Sangiovese kommer ursprungligen från Toscana eller den intilliggande regionen Emilia-Romagna därom tvista de lärde. Den sägs härstamma från vildvinet Vitis silvestris. Sangiovese förekommer i många olika kloner. I Brunello di Montalcino kallas den Brunello, men är inte en separat klon. I själva verket har man urskilt sex olika brunellokloner.
Namnet betyder "Jupiters blod")

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Maria sa...

... och jag har lämnat det Toscanska rödliret bakom mig för ett tyskt vitkör! Det är bra teamspelat av oss tycker jag... vi täcker bra!

stella sweden sa...

Maria - det är viktigt för de täcka...att upptäcka att vi täckt marknaden! Puss!