lördag, september 27, 2008

less IS more...

- Alla soppar jag känner till är ätliga utom EN och det är ju Djävulssopp som endast hittats på den här lillajävlaön, och vad jag hört även på en till, den är så sällsynt och svår att få tag i så det är väl ett väldigt märkligt sammanträffande att just idag jag råkar få med ett sånt Djeevulskt exemplar i grytan jag lagade till Rabbisklubben....

- De är såååå krävande...

- Jo, jag veet att jag haft bilden förut men jag älskar den sååå o extra mycket just denna besynnerliga och sällsamma kväll!

Andra bloggar om: , , , ,



6 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jag fattar inte hur fotot relaterar till texten. Är hon bedrövad för att hon har ätit giftsvamp?

stella sweden sa...

cliff hanger, hon är bedrövad för att rabbisarna troligen fått väldigt ont i magen, det är Kusin Monica som sitter där...

Anonym sa...

Häftig bild, Stellasweden! Väldigt fantasieggande, nästan som en ögonblicklig psykoanalys! ;-)

Blev väldigt impad av att du kunde se en häst i min kameras artistiska överexponering! Björnen, ja den är ju easy att se - men fastän jag är en f d hästflicka så kaaan jag inte se någon häst - blir så avundsjuk på dig som kan se den!

Som alltid en stimulerande och sällsam upplevelse att titta in hos dig, det behövs absolut mer Stella i landet Sweden! ;-)

stella sweden sa...

Ursula...man får kisa ganska länge o fokusera.
Men jag lovar, den finns där!

Tack för glada hejarop o uppmuntran...o vet du att jag nog är litt avundsjuk på dig som tar så bra bilder!

Aldrig är man nöjd eller huuur?

Anonym sa...

Djävukssopp (Boletus satanas)Med tiden får denna svamp en obehaglig asliknande lukt.Som rå är den mycket giftig.Men även kokt orsakar den störningar.Gå efter den gamla regeln undvik alla soppar med röd fot,
Krya på Dig Olbert

stella sweden sa...

Ja, krya på dig Olbert!