onsdag, maj 23, 2007

she4

"Om du säger ordet F igen åker du ut!"


När hon var liten var hon ofta på kalas i kusin Monikas stora herrgård. Mormor, morfar, moster med morrbror och en helvetes massa släktingar huserade där.
Då hon var minst men svor mest och babblade oavbrutet om killar och sex hände det allt som oftast att hon blev utslängd.
Ibland fick hon ett par varningar men hon kunde aldrig hejda sig utan fortsatte, fortsatte än mer, speglade sig i glansen av all uppmärksamhet hon fick...kunde omöjligt förstå varför hon inte fick vara med längre när hon hade så jävla roligt..."Åhhh, sa dom vuxna, gjorde stora ögon, gapade så dom tappade hakan, vad säger det lilla barnet? Nämen..."



14 kommentarer:

Anonym sa...

Är det du som var så fräck i munnen ? oj oj oj :)

stella sweden sa...

Jo, ränderna går aldrig ur! Har du aldrig sagt något f-ord när du var liten da? :-)

hänkan sa...

Stackars dig! Hade så roligt men dom "stora" begrep inte HUR roligt du hade!

stella sweden sa...

Nej, det är ju så när man är liten, vilken som helst uppmärksamhet triggar! Inte för att jag inte fick någon, men jag gillade att stå i ramljuset...

hänkan sa...

Och gör det fortfarande?

stella sweden sa...

Så klart man vill synas och höras, varken mer eller mindre?
Men du verkar mest vilja höras och inte synas?
:-)

hänkan sa...

Avslöjad! Jo jag skrev ju det, att jag tyckte det var så kul att bara kolla runt och få ideér till min egen blogg som numer bara är på krypstadiet. Man måste ju lära sig krypa innan mankan gå?
Blir inspirerad av din blogg för att den är så kvinnlig i positiv bemärkelse.
Får väl se om jag lyckas bevara min manlighet när jag nästan bara kollar på dina "likars" bloggar?

stella sweden sa...

likars? Nej nu blev jag förvirrad?
Min blogg positv? Tack, du får ett pluss för det!

Anonym sa...

Jag svär som fan. Har alltid gjort. Det är fint att svära. Din blogg har en ny look eller är jag senil?

Fan, jag måste ju sova. Dumihuvet.

stella sweden sa...

Du är inte dum i huvet för att du glömmer sova.
Jo det ÄR fin att svära, låter så vackert...ny loook?
Kanske? Har inte sett på så många, man hinner ju inte.

Anonym sa...

Menar, din blogg såg inte ut så här när jag var här senast. Eller? Jag ÄR senil. Lenis. Snile. Nilse.

stella sweden sa...

Jag vet inte när du var här senast, men jag har filat lite på den, ändrat, ryddat om, jo.

Anonym sa...

Tack. Då är jag inte senil, kanske.

stella sweden sa...

Nä, kanske bara lite förvirrad,(dina ord), så om du på riktigt ÄR det kan du få kalla dig geni! Vet du det???
Jag hade ett inlägg om det för ett tag sedan, tror jag ska uppdatera det!