söndag, april 22, 2007

bedövning

-i denvälsingnadebilen på väg till jobbet, musik på hög volym, sitter o skrålar och när jag slutligen är framme möts jag av en bedövande tystnad, det är så stilla så jag blir nästan helt konfys, tänker på gårdagen, tänker på att jag har en särdeles förmåga att gå till överdrift, tänker på vad som står i mitt proffsiga horoskop, att världen livet igenom kommer att testa mig för min förmåga att, just det - gå till överdrift! Så med tanke på gårdagens och förrgårdagens intensiva, utan paus, jobbaktiviteter så tar jag min kaffekopp, går i sakta mak till den gamla ruinen där det tidigare varit ett kloster, sätter mig ner på en ruinrest, sörplar mitt kaffe och kan sedan inte motstå frestelsen att lägga mig på magen i det ännu lite kalla och fuktiga gräset, jäser där ett tag och förundras så av den frid som andas över hela platsen, inte en turist så långt ögat når och inte heller hörs ljudet av bilar, inga andra är här, alla har ledigt och jag får en slags flashback, föreställer mig att jag kanske har varit här i ett tidigare liv, tycks alldeles som att jag hör hemma här, är nöjd med att trivas i mitt eget sällskap, och det är jag glad över för jag ser ibland mig själv som ganska så tråkig alltemellanåt....
Skrålandet i bilen till mixmegapol byts ut mot en total tystnad, förutom då alla fåglar vilka sjunger som om det gällde livet eller att sjunga högst och vackrast, men det tillhör, konserten liksom fullkomligar tystnaden.
Sen satte jag mig och gungade i en stor ek...vilken dag!

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: