tisdag, maj 05, 2009

jajaa

INGENS HUNDAR MÅLAD AV HALLSTRÖM

idag började hunn måla stryka färg igen på vita dukar av älskade hundar med långa mjuuuka öron i blodröda klänningar båd she U en annan hunn egentligen vill pappiljottera U ta hand om...locka med mat på skinande silvrigafat...få de att känna sig älskade rent ihjäl...mysko att ha så många soulmates...systrar U bröder..ystrar runt söder...inspired av det här - U detta fantila ljuvligt naiva, likaledes även denns inlägg...ingen mycken humor finns här längre för dens flykt har likt en stoppad penna där solen inte lyser längre satt en proppen orvar sitt avtryck...grovt utryckt intryckt men jag försöker inte ta tillbaks det även om det går för det är redan präntat....

Andra bloggar om: , ,

19 kommentarer:

kusin monica bellucci sa...

ångra inget någonsinn...

Lotta sa...

Fina fina tavlan :)
& fin-fint sagt av kusinen !!
Kram kram !!!

Le Loup sa...

Jag har suttit och tittat på tavlan ett tag här. Vet du, vad fin den är!

Vilken gåva du har att kunna måla så, jag kan inte ens rita en streckgubbe utan att han skevar åt alla håll och ser ut som han vill springa av papperet.

Maria sa...

Min kylskåpsmagnet!!! Puss soulsister!!!

Maria sa...

... de sammetslena hundöronen på papiljott... är en meducin för sorgsna små människor... tur att de finns!!! puss igen!

Pappa B sa...

HAllå hjärtat. Vilken söting på nickbilden, whaw...dessutom är hon en hejare på att måla. Sakmnar dig och din goa inlägg, men jag förstår att du har många penslar i therpentinen och inte hinner med alla gamla gubbar som hänger på dörrhandtaget...
Nu är väskan packad och gubben startklar för Tyskland. Hoppas att ni får en bra fortsättning på veckan. Själv skall jag se till att må bra, ta fina bilder och försöka trixa ihop några texter som går att publicera i de medier som är intresserade. Givetvis kommer det några inhopp på "pappa B" också om tekniken tillåter.
Var rädda om er och ha det så bra.
pappa B

stella sweden sa...

...vi ångrar ingenting MB!

...JO UNDERBAR MÅLNING LOTTA U SHIROUZ MEN JAG ÄR HEEELT OSKYLDIG TILL DEN!!!
;)...undertexten kom inte med men nu är det fixat....kramar U förlåt att ni blev lite vilseledda...

- kära marrängen...såklart du har såna magneter, U duuu igår gjorde jag två av de långa hundörona...inga exakta kopior men ändå likt, inspirerad av ditt foto...en mörk, en ljus...U man FÅR göra så!

- tack för komplimanger pappaB men som du kanske NU läst så har jag inte gjort den jag lade ut...bara älskar
den...ha en trevlig resa!

kramar er...

Maria sa...

Du har fått mig att gå upp på vinden för att leta reda på mitt gamla staffli!!! Kylskåpsmagneten av herr Hallström är inköpt på Modääärna Museeet... klart som korvspa att jag har den! Puss och ta det lugnt nu...

Maria sa...

... och måla på!!!

stella sweden sa...

U där hänger även den hääär versionen av hans ljuuuvliga hundar väl? Måla på för bövelen...

stella sweden sa...

U sluta skyll på mi för det var marrängenbollsvängellidängen som började!

Baronessan sa...

Jag förstod att du inte målat den för det var inga låååånga öron eller blodröda klänningar på dom hundarna. Men jag hoppas att vi får se en sån tavla för jag har aldrig sett en hund i klänning. Bara i fåniga tröjor och skor. Blunda och låt penseln flyga fritt.

stella sweden sa...

hej baronessansessan på marrängens sida (om du klickar på länken i inlägget) så finns ett ljuuuvligt foto på just en sån varelse...det är denn jag gör en cover på..eller två!

hg storm sa...

vargtassar förbi..
hg storm
nu vägarnas konung på helgerna..
starta harley
mp 3
born to be wild
och sen dra i öppna pipor
nu är min tid
allt gott
hg storm

Anonym sa...

Himla fin tavla!!!

Anonym sa...

Vet att det inte är din målning, men tycker mig se lite av dig och även Hans Westlund i denna... coolt !

stella sweden sa...

Yehaaaa hg...ös på U bli inte fartblind!

ewb...jupp den finns i många varianter om man/kvinna goglar litt..

väldigt cooolt lasse..kollat westlunds sida...seeeer...tack det suger jag i mig!

Anonym sa...

Härlig målning - har svårt att se mig mätt på den. Men, så klart, jag gillar ju hundar :)

stella sweden sa...

väldigt häääärlig gubben...målar ju hundar NU..målar mänskliga hundar, fåglar, rådjur, renar....men de ser inte ut som de ska enligt andra...men deeet struntar jag i!

;)