söndag, april 13, 2008

gästbloggare kusin monica belucci har ordet i sin hand


så hääääär glad blev kusin monica belucci


Jag (kusin monica) minns att Stella, när hon var en ministella och de bodde i hjärtat av den lilla staden en gång rymde från sin mor till en biograf för vuxna...hens bror hade fått lov gå o se en film o ministella som vart arg som en björn..tänkte...nääää, det här steller jag inte upp på...så ministella drog iväg (det var en barnsnfilm hens bror skulle se på) men på samma gata fanns två biogafer o det var inte helt lätt för ministella att veta vart hens bror tagit vägen eftersom hon var bara tre (3) år...så hon knatade in på den närmsta biografen eftersom hon hade så små ben...satte sig på den översta läktaren...och det dröjde inte länge förrns ministellas mor kom dit...(hon hade begrupit att ministella blev ilsken som ett grönt maskros för att hon blivit så förbisedd) modern betalade snällt för att sitta där och se hela filmen för ministella vägrade att gå med hem...

Det enda ministella minns från filmen var att en kvinna doppade sin termometer i en mugg hett kaffe o sa till maken...åhhh...seee...jag har sån feber...kan inte jobba idag....

Och hon blev såå imponerad! Satt där med ögon stooora som tefat o sög i sig alla tipps and tricks...
Så...det var nog där allt begääände...

(ni får ursäkta min stavning, men jag är från landet)

Stella - Men för bövelen kvinna! Så kan du ju inte skriva! Skylla din hoptorkade järna på att du är från landet! Vad tror du att alla som kan stava och är från landet tycker om det va?

Monica Belucci - Men jag är ju från landet!


Andra bloggar om: , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

En ä som en ä bortsitt fra di däringa Stockholmarna som tro di kommit ud te Jurassik Park så fort di närma si lannet.Dialekt gaur ente o ta dö på å sau ska de va oavsitt va en del tala redit personer jämt å ständitt springer runt å harklar om.

Lev väl i lingon Sverige. :)

PellesReality

stella sweden sa...

PellesReality...du låter som en skåning eller möjligen norrlänning? Men grejen med Monica var inte dialekten...hon har bara så helsikkes svårt att stava!

**MY LIFE** sa...

Ilsken som en grön maskros..*ler*
Det var ett uttryck jag ska spara till väl valt tillfälle med min dotter.. *fniss*
Det stämmer sååå bra på när hon blir ilsken..

Kram
Xena

stella sweden sa...

Xena....krama dottira!

Matilda sa...

Härligt att kusin Monica får komma till tals och berätta roliga berättelser om Stella.
Borde inte Stella också berätta lite roligheter som kusin Monica har gjort? ;)

stella sweden sa...

Matilda....Jojo minsann...lite kort är hon allt så nog finns det att berätta...men jag älskar henne ändå!

Maria sa...

Ååååh fyra stycken härrrliga hundöron tillhörande två avmätna doggisar har kusin Monica i sin famn... mmmmm... jag blir suuugen på att ha choooklaaadpraliner i ena framtassen och fyra stycken leeena hundöron i den andra... !!!

Maria sa...

... och vilken eleeegaaant coiffure hon har - damen där!

stella sweden sa...

Maria....jooooo...det liggrrr i släkten det där med hundöron...du har väl observerat att kusin M har ju som likadana öron hon med! Men hennes vill man ju inte ha i ena framtassen precis...

Maria sa...

Näe... nu försvann en härlig kommentar som jag skrev här... nåja... det handlade om att jag skulle borra in mitt ansikte i den högra stiff-upperlip-taxens tjocka mage och blåsa så där som man gör så personen i fråga kiknar av skratt... men det får du aldrig veta nu när den bara - poff - försvann så där myyystiskt!

stella sweden sa...

Maria...alltså allvarligt misstänker jag att Kusinen är inblandad...du vet hon är listig som en ärt, lämnar spår här o var och jag har också skrivit rent vidunderligt finurliga kommentarer som försvinner bara!
Pofff!