måndag, januari 04, 2010

plattkatt


riktigt så här magisk såg inte första nyårsdansen på den handplogade isen i den mörka skogen ut men det kändes så för vi hade sällskap dit av en svart gårdvar med sammetslena öron åtminstone halva vägen (varför han bara följde oss halva vägen framgår inte i denna lilla farytale)
U en brasa vid ena kanten av isen gav oss värme där släkt U vänner svirrade ikring en del med spark andra med nya fina fräsiga skridskor o mina första darrande försök att hålla mig upprätt på isen i ett par lånade FYRTITVÅOR var rent magiskt skrattframkallande eftersom jag hade glömt mina fina vita trettisjuor hemma så efter några sliriga U stapplande varv blev jag BEORDRAD av de andra som troligen i smyg hållit ögona på mig att ta på mig hjälm
jahaaaaja tänkte jag är det sååå illa men ack så de bedrog sig för direkt efter hjälmpåtagningen trillade jag som en plattkatt U likt bambipåhalis kravlade jag runt ett tag innan jag tog mig upp igen

efter det tog jag av hjälmen

Andra bloggar om: , , ,

14 kommentarer:

Gibsonhannen sa...

Va glaa ja blir när du e gla och vill saker som ja e dålig på..
Kram / F.d. "Tassen", nu ser du mi!

stella sweden sa...

Snygg avartar misterGibson! ;)

Lotta sa...

Dé kan va jädrans farligt å ha hjälm alltså ! Undrans hur d é mé knäskydden ??

Peace in mind sa...

Klokt beslut att ta av hjälmen...åka med stil, vilken det än är med håret fladdrande. Så ska det vara, shit det var hundra år sedan jag åkte skridskor.

Och förresten blir jag så gla av att se dig blogga igen:)

stella sweden sa...

Jupp L8..tyngdlagen gällde nog på huvet! Knäskydd skulle fått mig däckad totally...jag behöver inga hängslen eller fallskärmar tror ja...

stella sweden sa...

Pimpim jag är lika glad som du att ha tid U lust att läsa allt du skriver för det är såå ärligt o rakt...åka skridskor är helt fucking underbart vare sig det är rätt storlek på dom eller inte..try it my dear! Hisnande!

Baronessan sa...

Usch, vad var det för hjälm? En sån däringa plåtskrälle från andra världskriget? Kan få vem som helst att välta.
Låter härligt ändå med skridskoåkning men jag tror inte att mina vrister skulle gå med på dylikt längre. Jag får sparka mig fram :)

Miss Upsey Daisy sa...

Du är tillbaka igen! Trevligt!

Le Loup sa...

Jag är imponerad, jag kan helt enkelt inte hålla balansen på två ben med skridskor längre. Hade det varit jag hade jag legat på isen platt som en padda och ropat på bärgning.
Men det låter helt underbart och jag kan se hur du swischade fram över isen :)

stella sweden sa...

Shirouz...stapplande medelst hasandes mig huvudstupa fram är nog en rättare beskrivning! :)

stella sweden sa...

MissUD..tacktacktack!

stella sweden sa...

Jupp Baronessan en medeltishjälm alla vikingatid slängde de åt mig o det var ju precis DEN som fick mig att trilla ikring som en bambipåhalis!

Matilda sa...

Gick det bättre utan hjälm!?

stella sweden sa...

Matilda - jupp!