fredag, juli 27, 2007

tjurartjurar/renoverad

Inte mycket jag är rädd för, men tjurar, tjurar, det är det värsta jag vet! Och dom VET det också! Det är något jag är helt säker på. Cyklade två mil på landsbygden, från jobb till stan på kvällen...Och vad ser jag? Jo en skock tjurar som nyfiket kommer springande emot det pyttelilla stängslet vid vägen när jag närmar mig deras hage. Hur fan kan de sätta upp så låga staket egentligen, när det går tjurar som lätt hoppar över? Borde anmälas till någon myndighet!
Men vilken vet jag inte just då eftersom Hjärtat Mitt bankar...BangBangBangBang!
Vad fan glor ni på är det enda vettiga jag kan tänka just då! Vad vill ni? Tänker ni hoppa över stängslet och jaga mig kanske, för att ni VET att jag inte gillar er? Inte en människa syns...inga bilar, ingenting! Tystnaden bryts bara av tjurarnas klövar mot marken när de närmar sig mig, KLOFS KLOFS. Det är endast jag mot en hel skock tjurar! En utmaning! Måste ju göra något så när jag i hundra knyck på cykeln passerar dom skriker jag så det ekar över hela bygden några väldigt fula ord till de blängande tjurarna jag inte vill publishera...Men trot om ni vill, till min förvåning så tvärvänder de och visar mig rumpan istället för hornen, de blev rädda för mig, (en liten kvinna som är en förklädd katt i billig päls) och då ser jag att tjurarna har fyra "dinglar" mellan benen! De borde enligt min erfarenhet bara ha en dingel där...

Vet ni hur
det kändes?









Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

23 kommentarer:

Anonym sa...

Korkat? ;) Cykla fint och kram :)

stella sweden sa...

Sötis, tycker du jag "verkar" korkad?...Kram tbaks!

Anonym sa...

Onä! För att du är rädd för tjurar? Som var kor. Hahaha. Jag är rädd för spindlar så vem är jag att skratta? ;) Lördagskram!

hänkan sa...

Haha...fler än du som är rädd för "tjurar"....

Maria sa...

Snooopet...

stella sweden sa...

sötlotta......spindlar? Som är så små?

henkan...Jo kossor kanske ;)

maria....vääääldigt!

Puman sa...

"Ferdinand? Han som bara vill sitta under en korkek och lukta på blommorna..."

Kram bella :)

Anonym sa...

Jag är också skiträdd för tjurar, eller rättare sagt så är jag lika rädd för kossor, hästar, hundar, katter....
Fast jag har blivit bättre i min rädsla, den känns inte så mycket längre.
jag dör inte av att klappa en hund längre....

**MY LIFE** sa...

Du.. Jag höll på att cykla på en älg en gång.
Var inte så kaxig jag då kan jag säga. Hmm det får bli morgondagens blogg tror jag.
Men du, jag håller med dig tjurar är inte så najs. Men har dom fyra dinglande saker mellan bena så är jag inte lika rädd. *fniss*
Kramen
XENA

stella sweden sa...

Puman...
Ciao bella...jo om det ändå hade varit Ferdinand jag mött där;)

Kram tbks!

Dentatuerademamman...
Kan man verkligen dö av att klappa en hund? :D

xena...
Ser framemot ditt inlägg. Nej jag är inte heller rädd för de som har fyra "dinglar".
Fniss o kram!

Anonym sa...

Snyggt jobbat att cykla två mil efter att ha jobbat :)

/Patrik

stella sweden sa...

Aha..anonym har fått ett namn?
Så trevligt....cykla två mil...bra gener ;)

Evalinn sa...

He he...

Miss Upsey Daisy sa...

Hemafroditer kanske?

stella sweden sa...

evalinn....
No comments *L*

missud...
Skumögd kanske?

Anonym sa...

Hehehe... så det kan bli :-)

Du får nog kolla lite mer noga en annan gång. Ha en fortsatt bra vecka !

Varma hälsningar, Tierra

Anonym sa...

Åh så söt! Kram!

stella sweden sa...

tierra....
Lovar...nog tänker jag titta efter ordentligt nästa gång...

Ha en bra vecka själv o varma hälsningar tillbaks!


Lotta...
Lika söt som du;
Kram!

Cliff Hanger sa...

Detta får mig att tänka på filmen "Dum och dummare", där den ena dumskallen tog fel på varifrån "mjölken" som han just druckit kom. Den kom inte, som han trodde, från en ko, utan från en tjur...

Jag har förresten också bloggat om tjurar och kossor i mitt senaste inlägg!

stella sweden sa...

Läste det nu...;)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
stella sweden sa...

Ferdinand vet nog inte om det är en geting han satt sig på ;)

Anonym sa...

Ferdinand? Är väl en som bara luktar på blommorna? Inget att vara rädd för inte?
/Patrik