torsdag, november 15, 2007

fairytaleofnewyork2

She är i newyork...någon hade stulit hennes eld - och she är ju inte den som undflyr elden - så she har flytt det iskalla novembermörkret för att hitta sin stulna eld - she befinner sig på en sunkig liten rökig håla fylld av fördärvade - mänskliga spillror som med tomma blickar endast ser åt dörren till - det är övergivnas bar - de decadéntas tillhåll - och de - liksom she - väntar på att hon och han ska komma in och lysa upp deras eländiga tillvaro - mannen o kvinnan de väntar på är dens äkta fairytales of newyork - de bråkar - de sjunger - de svär åt varandra - röker o dricker den billigaste sortens whiskey (Kusin Monica skulle fnyst högt o ljudligt som en spajnad ärt om hon vetat) men de - he and she - är för alltid förenade av ett osynligt band - och det bandet har många namn- kärlek - tillit - sinnlighet - passion - ömhet - tillgivenhet - vänskap - tillbedjan och dyrkan - she feel that she is despaired and knows herself entirely abandoned - therefore she is in newyork where the magic is - enjåjj



Andra bloggar om:

14 kommentarer:

hänkan sa...

and the bells are ringing out for christmasday...det närmar sig!
;)

Anonym sa...

*viker mig dubbel av skratt*
har precis läst din profil. Inte kunde jag tro att det fanns någon mer i detta land som både avskyr dansbandsmusik och älskar telefonkatalogen :-)

stella sweden sa...

Henkan...du lyssnade! Inte alla som "orkar" det...;)

Prudie...menar du att det finns fler?

Miss Upsey Daisy sa...

HE måste vara något i hästväg om han fångat SHE.

stella sweden sa...

Jo..men bara en liten åhhhh...ponny!
;)

dentatuerademamman.com sa...

Å vad härligt, du har lagt ut låten också! Jag gillar verkligen, gamla goda Pouges. Nu sjunger jag frö fullt här framför daton på mitt hotelrum. Jag partjar lite för mig själv i vänta på att Therese ska komma. Jag har smitit från vardagen, inte till New York men till Eskilstuna. Och jag ska se Miss Li och umgås med en jättebra kompis.
Nu ska jag lyssna på Pouges igen :)

stella sweden sa...

Åhh så roligt att du gillar den! Så härligt att komma bort från det invanda...o parta lite för sig själv (ingen dålig whiskey va?)samt träffa sina bästa vänner...That´s the best you can have in life...be carefull outthere in Eskilstuna!
;)

Anonym sa...

Vilken härlig blogg jag hittade hos dig:)
Tack för supertrevlig läsning och kommentaren på min blogg, det gav kämpaglöd!!!
Lägger in din sida som favorit så jag hittar tillbaka:)
Ha en riktigt trevlig lördag!
Kramelikram Ali

stella sweden sa...

Va glad jag blir när folk tycker om min blogg! Jag har ju redan länkat till din eftersom jag gillade den...
;

Kram tillbaks!

Anonym sa...

Tror o hoppas att she hittar sin stulna eld gen (läste lite mellan raderna)
/Patrik

stella sweden sa...

Jo...hoppet överger aldrig en she..det är det enda jag är säker på!
She verkar sträva efter illussionen och inte efter sanningen...det har jag läst o jag tror ofta på det jag läser!
-ibland..

;)

Anonym sa...

Söndagskram på dig!

Anonym sa...

Så du och Ali har hittat varandra? :)
Hoppas she hittar elden nu så att du kan återgå till bloggen...
Kusin Monica håller väl inte på att ta över ditt liv ??

stella sweden sa...

Joooo!
På de två första!
Neeeej på den tredje!
;)